Selvstænding IT-supporter lettede arbejdspres hos PureGym
PureGym fik i efteråret 2024 hurtig og effektiv hjælp fra FlexPeople, da et akut ressourcepres ramte IT-afdelingen i Schweiz. En erfaren IT-konsulent trådte til og bidrog til at sikre både stabil drift og fremdrift i et større infrastrukturprojekt – til stor lettelse for det interne team.

BAGGRUND:
PureGym Denmark A/S, tidligere kendt som Fitness World, er Danmarks største fitnesskæde med hovedsæde i Valby, København. Efter opkøbet af den britiske koncern PureGym i januar 2020 blev k æden officielt omdøbt til PureGym i maj 2023.
PureGym har i alt 680 fitnesscentre verden over i 6 forskellige lande og beskæftiger i alt ca. 3.500 medarbejdere globalt. David Andersen, Head of Infrastructure, står i spidsen for IT-supportafdelingen i både Danmark og Schweiz.
I marts 2022 indgik Fitness World (herefter PureGym) et samarbejde med FlexPeople for at kunne trække på eksterne IT-konsulenter i perioder med ekstraordinært arbejdspres eller ressourcemangel.
UDFORDRINGEN:
I oktober 2024 opstod netop sådan en periode med spidsbelastning i PureGyms schweiziske IT-afdeling, da de pludselig stod i en situation med akut ressourcemangel. Det medførte en ophobning af opgaver i back-loggen samtidig med opstarten af et større infrastrukturprojekt, hvor der skulle udskiftes og implementeres nyt hardware og medlemssystem i kædens 46 fitnesscentre i Schweiz.
LØSNINGEN:
For at kunne nedbringe antallet af opgaver i back-loggen og sikre en fortsat stabil drift – herunder support i systemerne ServiceNow, Microsoft 365 og Azure, samt yde assistance til det forestående infrastrukturprojekt, rakte David Andersen derfor ud til FlexPeople for akut assistance.
”I denne specifikke situation gav det stor værdi at hente en ekstern konsulent ind, som var dedikeret til opgaven, idet det var et midlertidigt arbejdspres, vi stod overfor med et afgrænset projekt, der skulle løses. På den måde kunne projektet blive gennemført effektivt – uden at belaste og forstyrre den interne drift yderligere” fortæller David Andersen.
FlexPeople reagerede hurtigt og leverede en erfaren IT-supporter, som trådte til og assisterede PureGyms schweiziske IT-afdeling remote fra Danmark af.

David fortæller fortsat: "Vi har et stærkt samarbejde med FlexPeople. De leverer hurtigt og med høj kvalitet, når vi har behov for assistance – og vi ved, at vi kan regne med, at deres konsulenter er kompetente, servicemindede og klar til at tage ansvar uden behov for den store oplæring. Vi har selv nogle tunge processer, men hos FlexPeople er processen effektiv, kommunikationen og tilgængeligheden er i top – det giver os ro i maven at have den mulighed at trække på, når opgaverne spidser til."
David fremhæver vigtigheden af både tekniske kvalifikationer og personlighed hos eksterne konsulenter. Supportrollen kræver nemlig mere end teknisk kunnen – det kræver også evnen til at yde service, tænke selvstændigt og kommunikere i øjenhøjde:
"Når vi vælger en ekstern konsulent, fokuserer vi først og fremmest på de rette faglige kompetencer – men personlighed og kemi spiller også en stor rolle. Konsulenten skal passe ind i teamet og samtidigt kunne arbejde selvstændigt fra dag ét," forklarer David Andersen.
RESULTATET:
Med stærke tekniske kompetencer og en selvstændig arbejdsstil bidrog IT-supportkonsulenten med at få nedbragt antallet af opgaver i back-loggen, samtidig med at den daglige drift i PureGym Swiss blev opretholdt.
Udover at støtte op om den daglige drift ved at yde løbende IT-support blev konsulenten også involveret i infrastrukturprojektet med udskiftning og implementering af nyt hardware og medlemssystem i de schweiziske centre, hvilket lettede arbejdsbelastningen på den interne IT-afdeling i perioden fra oktober til december 2024.
”Vi havde et rigtig fint samarbejde med konsulenten, som uden problemer løste de opgaver, han blev stillet. Han er teknisk dygtig og meget selvkørende samtidig med, at han som person er snaksaglig og rar, og det havde en positiv indvirkning på teamet – han var præcis den ekstra hjælp, vi havde behov for i perioden” afslutter David Andersen.
KONKLUSION:
FlexPeoples konsulentassistance spillede en central rolle i at sikre, at PureGyms IT-afdeling kunne håndtere en høj arbejdsvolumen effektivt uden at gå på kompromis med kvalitet eller tidsfrister – og uden at belaste de interne ressourcer yderligere.
Har du i perioder med høj arbejdsbelastning behov for kompetent og målrettet konsulentassistance til korte eller længerevarende opgaver?
KONTAKT os i dag på tlf. 53 55 60 12 eller mail info@flexpeople.dk – og få de rette IT-kompetencer, præcis når du står og mangler dem.
✅ Hurtig rekruttering af erfarne konsulenter
✅ Effektiv håndtering af opgaver i perioder med spidsbelastning
✅ Optimal udnyttelse af interne ressourcer
✅ Teknisk ekspertise kombineret med personlige egenskaber